Kirándulások Angliában

"A világ egy könyv, és aki nem utazik, az csak egyetlen lapját olvassa el." Szt. Ágoston

Irány Roxfort!

2018. június 21. 23:21 - Ágoston K

Nagyfiam a Harry Potter regények szerelmese. Mindig nagyon szeretett volna elmenni Roxfortba, és a filmek, filmcsinálás is érdekeli - ahogy minket is. A könyvben szereplő információkkal ellentétben, aki Angliában Roxfortba igyekszik, annak célszerű a Leavesdenben levő Warner Brothers Studio felé venni az irányt a King's Cross station helyett. (Amerikában meg Orlandóba, a Universal Studios vidámparkokba.)

Másfél hónappal előre megvettük a jegyeket online: nem azért, mert akkorra akartuk, hanem mert nem volt előbb. Mindig nagyon sokan szeretnének menni, de hétvégére, normális időpontra, különösen nehéz jegyet kapni.

Leavesden London nyugati szélétől autóval kb félóra, de tömegközlekedéssel sem reménytelen, még Lutonból is megoldható másfél óra alatt.

Harry Potter rajongó baráti társasággal mentünk egy reggeli 10-es időpontra. A honlapjuk szerint átlagosan 3 és fél órás egy látogatás, de egész napra készültünk. Nekünk még sosem sikerült egy látványosságot sem 'szintidőn' belül teljesíteni - ezt sem.

Az időpontra szóló jegy ellenére kb 20 perccel előtte oda kellett érni. És valóban: az is időbe telik, mire becsekkolunk, meg a stúdiótúra kezdőpontjáig elérünk - pedig elméletileg csak azok vannak ott, akik akkorra jöttek. A csoportok létszáma ugyan limitált, de azok mind egyszerre mennek be. És bár egyszerre viszonylag sokan kezdtük adott időpontban a túrát, a hely, méretei miatt, még teljesen élvezhető volt. A bevezető kisfilm után meg egyszerűen eloszlott a tömeg.

Az épületen belül rögtön pár, a filmekből jól ismert érdekesség fogadott, a sorban állva pedig Harry lépcső alatti szobáját csodálhattuk meg. A bevezető kisfilm filmvászna mögötti óriási kapu a stúdióba vezetett, és ha eddig még nem is, innen már teljesen olyan volt, mintha a filmben járkáltunk volna, és a szereplők is bármikor szembe jöhetnének. Egyszerűen magával ragadott minket a hely varázsa.

Az egyik dolog, ami megfogott minket, az a részletgazdagság volt. Minden részletet aprólékosan kidolgoztak, tárgyakat pontosan megterveztek és kiviteleztek. Az egyik óriási gobelinről kiderült, hogy másfél éven keresztül csak erre a célra készült. Vagy Roxfort tervei például. Hihetetlen milyen gonddal tervezték meg, és aztán ugyanazzal a műgonddal valósították meg. A szobrok, az ajtók, még sorolhatnám...

A  filmes trükkökbe való beavatás szintén lenyűgöző volt. Sok érdekességet, bulváros infót tudhattunk meg csak azzal, hogy körbesétáltunk, és elolvasgattuk az információs táblácskákat. A legjobb mégis az volt, hogy néhány trükköt magunk is kipróbálhattunk. Így került kislányunk a filmbe - ami neki akkora élmény volt, hogy hetekig erről beszélt utána.

2 stúdió épület között, az udvaron is mindenféle csodák vannak: a hóágyúk, a busz, Roxfort híres hídja, Privet Drive, vagy az óriási sakkbábuk - no meg egy jó kis forró csokizó.

A második épületben a maszkmester és a trükkmester birodalma volt, helyenként elég ijesztő dolgokkal. Egy üvegvitrin mögött látható például a harapós könyv - a gyanútlan gyerekek/felnőttek körül állók vigasságára. A stúdiótúra végén természetesen egy hatalmas bolt van - itt is lehet kicsit bóklászni, varázspálcákat kipróbálni.

2017-ben egy új résszel, a Tiltott Rengeteggel bővült a látnivalók sora, azt is érdemes kipróbálni.

Egy négytagú családnak a Warner Bros Studio túra belépője már 132 font csúcsidóben, de megéri. Viszont csak előre lehet megváltani! És tényleg érdemes 2 hónappal előre gondolkodni, amikor a látogatást tervezzük.

Étel/ital: A bejáratnál van Starbucks, egyébként csak egy kis büfé van a studió területén, saját kajával is lehet készülni egy piknikre a studió szabadtéri részén

Mellékhelyiség több is van, elszórva.

A parkolója ingyenes.

A shop szuper!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vevőbarát 2018.06.22. 15:01:33

Amit még érdemes megjegyezni: a büfében van vajsör, fel lehet szállni a roxforti vonatra, felépítették a teljes Abszol utat és az is kiderül hogy hogy néz ki Hagrid www.youtube.com/watch?v=R-YmPznHiZY , www.youtube.com/watch?v=YvMS6tMsjB8

McZozo 2018.06.22. 16:09:57

idorol idore van vacsoraval egybekotott tura, mikor a nagyterembe latjak vendegul a latogatokat ott vacsorat szolgalnak fel tobb fogassal es utana lehet a turat megejteni

Ágoston K 2018.06.22. 16:20:28

@McZozo: Jópofa lehet! Próbáltad?