Kirándulások Angliában

"A világ egy könyv, és aki nem utazik, az csak egyetlen lapját olvassa el." Szt. Ágoston

Várak, kastélyok Angliában: Windsor

2018. május 08. 05:06 - Ágoston K

Egy nagyon szomorú, esős szeptemberi szombaton látogattunk Windsorba, a királyi várba. Szerencsére még előző este, online megvettük a jegyeket. Így nem kellett beállnunk a kb 500 méteres, sarkon túl kígyózó sorba, és 5 perc alatt bejutottunk.

Sokat hallottunk, olvastunk a várról, már nagyon kíváncsiak voltunk, hogy milyen lehet. Még a jegyvásárláskor ellenőriztük, hogy biztosan olyan napon/időszakban menjünk, amikor nincs otthon a királynő, és a Kerek Toronyba is felmehessünk. Ha otthon van, a várnak csak egy kisebb része látogatható, és a Kerek Tornyot teljesen lezárják, mert onnan belátni a magánrezidenciára.

Mária királynő babaháza főleg a női részleget kötötte le a családban, bár a garázsban lévő autókat a fiúk is megcsodálták. Már amit lehetett látni, mert ugyan ki van világítva, de gyakorlatilag egy tök sötét, kis teremben van egy nagy üvegvitrinben, és sok az ember körülötte. Nagyon sajnáltuk a mostani király-gyerekeket, mert nem játszhatnak vele, amikor csak akarnak.

Az őrségváltást követően nagyfiunk kíváncsi volt, hogy mi lehet az őrök kicsi házikójában és közelebb lépett, pont akkor, amikor az őr meg egy kicsit távolabb. Ha láttatok még gyereket helyből távolugrani!! Az őr ugyanis teljes hangerővel ráüvöltött, hogy 'OUT OF THE BOX!' Na, ezek után kb másfél-két méteres távolságból merték csak megközelíteni, egy normális képet se lehetett csinálni a gyerekekről meg a nagy kucsmás őrről, mert folyton azt figyelték a szemük sarkából, hogy mikor fog megint támadni.

A Szt. György kápolna, a State Apartments és az őrségváltás is érdekes volt, de a kilátás a Kerek Torony tetejéről mindent vitt.

Kizárólag túravezetővel, és kizárólag a királynő távollétében látogatható, és fényképezni is csak meghatározott irányokban szabad, csomagokat le kell tenni, stb. Szóval sok volt a szabály, meg sok volt a lépcső, de megérte.

Egyszerűen fantasztikus a kilátás a tetejéről - Etonig ellátni. Persze a túravezető is mindenféle történelmi bulvársztorival szórakoztatott minket, a torony történetének ismertetése mellett/helyett.

Itt is ugyanazzal a család- és gyerekbarát mentalitással találkoztunk, mint eddig minden angol múzeumban (bár igazából a várnak csak egy része múzeum, a másik része nagyon is élő lakhely). Programok, látnivalók, audio guide, büfé, normális WCk - sorolhatnám. Élveztük, az időjárás ellenére is.

A négytagú családnak a belépő már több, mint 50 fontba kerül (ebben a Kerek Torony vagy a Királyi Konyha túra nincs benne!), de ha lepecsételtetjük és aláírjuk, akkor egy éven keresztül bármikor, bármennyiszer visszatérhetünk díjmentesen.

A királynő az augusztust és a szeptembert skóciai magánrezidenciáján szokta tölteni, a Kerek Torony általában ezekben a hónapokban látogatható.

Tömeg: mindig nagyon sokan vannak, főleg külföldiek. A belépőjegyet érdemes legkésőbb előző nap, online megvenni, különben rögtön sorban állással kezdődik a kirándulás.

Mellékhelyiségek: a kastély területén több helyen található rendezett, ingyenes WC

Enni- és innivaló: hozhatod a sajátodat, de nem sok helyen fogyaszthatod el. Viszont ki lehet menni a városba enni, és aztán ugyanazon belépő ellenében engedéllyel újra belépni a kastély területére.

Shop: egész jó. Rengeteg, viszonylag igényes csecsebecse, könyv, színező, középkori játékok, stb.

Parkolás: a kastély körüli utcákban, egész közel is találni fizetős parkolóhelyet.

Összességében: 9/10 pont

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.