Kirándulások Angliában

"A világ egy könyv, és aki nem utazik, az csak egyetlen lapját olvassa el." Szt. Ágoston

Vidámparkok Angliában: Warwick

2019. június 02. 17:50 - Ágoston K

Warwick igazából egy történelmi vidámpark, egy egész napos, történelmi korokon átívelő, igazi színes forgatag, sok-sok látványossággal, interaktív és kevésbé interaktív kiállításrészekkel, nagyon profi és látványos bemutatókkal. Egyszerűen fantasztikus!

Warwick városa Stratford-upon-Avon magasságában van, kicsivel Birmingham alatt. Lutontól kb 1.5 óra autóút. A város szélén, az Avon folyó partján fekszik a vár. Körülötte 2 nagy aszfaltos, és 1 mega-giga füves overflow parkoló van.

Reggel 10-re, nyitásra igyekeztünk felérni, akárcsak mindenki más, egyszerűen hatalmas a vár és nagyon sok a látnivaló - úgy véltük, hogy kell rá idő. Mások is így gondolhatták, mert sajna, negyedórával 10 után már csak az overflow parkolóban jutott nekünk hely, ahol egyébként nincsenek sor vagy parkolórész jelző táblák. Szóval kicsit izgultunk, hogy visszatalálunk-e majd az autóhoz - de annyira sokáig maradtunk, hogy nem volt a megtalálásból probléma. Alig maradt autó a parkolóban, mire odaértünk.

Először a parkkal kezdtünk, mivel a Télikertnél levő oldalbejáraton mentünk be. A Télikert belső oldalán levő Páva-kert nevéhez hűen tele volt pávákkal. Még a bokrok egy részét is páva alakúra nyírták. A pávák teljesen magukénak érezték a terepet, és egyáltalán nem szorítkoztak a Páva-kertre. A vár bármelyik részén lehetett velük találkozni: valószínűleg már az oviban is fotobomb volt a jelük..

Mivel a katapult bemutató csak naponta 2-szer van, ehhez igyekeztük szabni a programunkat. A Time Tower (Idő Torony) és a Dungeon (viaszbábus, élőszínészes ijesztgetős hely) is időpontos. A vár többi része nagyjából szabadon bejárható. A hercegnős meseolvasós programra kellett volna még időpontot kérni, de azt túl babásnak ítélte már nagylányunk, ezért kihagytuk. Idegenvezetés több helyen és több időpontban is volt, illetve a madárshownak és a viktoriánus iskolának is kötött kezdési időpontjai voltak, de több is a nap folyamán, így ehhez nem kellett különösképpen igazodni.

A váron kívül a sátrakban többféle dolgot is lehetett csinálni: pl. az adott kornak megfelelő játékokat játszani, kézműveskedni, íjászkodni, stb, autentikus, élőszínészes, kosztümös környezetben. Újabban van egy Horrible Histories labirintus is a váron kívül.

De mi a manó az a Horrible Histories? Magyarul Rettentő töri címen látható illetve olvasható, Monty Python és Blackadder alapokon nyugszik. Az angol gyerekek imádják, és meglepően hatékonyan (ugyanakkor végtelenül gusztustalanul és viccesen) mutatja be az ókortól a legújabbkorig a történelem egyes szakaszait. Volt a várban egy "utcaszakasz", ahol azt lehetett kipróbálni, hogy mit zúdítottak az utcára (és így a járókelők nyakára) a középkori emberek. Így kaptunk - egyébként sok szeretettel - egy vödörből szart a nyakunkba a gyerekektől.

A várat eredetileg Hódító Vilmos építtette még 1068-ban, de az eredeti favárat később kővárra cserélték, többször tulajdonost váltott, majd a 17. század elején Sir Fulke Grevillenek adományozták. A vár és a birtok aztán a Greville család tulajdonában maradt egészen 1978-ig, amikor Tussauds-ék megvették, és tulajdonképpen egy történelmi vidámparkot csináltak belőle. Állítólag Sir Fulke ma is kísért a várban, pedig nem is itt ölték meg.

A várban a királyi víkendparti kiállítással kezdtünk. Jópofa, élethű viaszfigurákkal tették teljesen plasztikussá a viktoriánus kori főúri hétvégét. Elsőre nem egyértelmű, de nem mindenki viaszszobor, aki sokáig, mozdulatlanul és fapofával álldogál:  egy szolgáló, mikor melléértem, jó hangosan beleüvöltött a fülembe, hogy sütit vagy teát tetszik-e kérni. Máshol is voltak hasonló figurák - a látogatók, illetve inkább a mögöttük jövők vigasságára.

A Toronyba szóló időpontunk előtt a csajok leültek egy kicsit az udvaron a fűre pihenni, meg hamizni, a fiúk inkább felmásztak a Guy's Towerba, ahonnan fantasztikus kilátásuk nyílt Warwick városára.

Ebédelni több helyen lehet, mi a parton levő egyik büfét választottuk. Viszonylag egyszerű étlapról főztek, de finomat. Gasztroélményt ne várjunk, de a fish&chips-en kevés dolgot lehet elrontani... Viszont az időzítésre figyelni kell. Már a bejáratnál kapott térképen felhívták rá a figyelmünket, hogy 1 és fél 3 között a legnehezebb rövid sort és ülőhelyet találni - bármelyik étkezdét válasszuk is.

A Toronyban egyébként egy rövid, de annál klasszabb előadás várt minket - nem akarom elspoilerezni, nagyon jó! A Dungeon a londonihoz nagyon hasonló, élőszínészes produkció.

A Katapult-show és a viktoriánus iskola is klassz volt. Az előbbihez igazi robbantgatós, lángolós show-t rittyentettek a vár melletti szigeten, amit erre az időre teljesen lezártak a látogatók elől. A katapultot és a háborúzós show-t, ha valaki erre jár, nem szabad kihagyni! A katapult ugyan nem eredeti, de hosszas történelmi kutatás és rengeteg kísérletezgetés után egy dán hadtörténész és angol és dán manufaktúrák segítségével készült el ez a hatalmas, működőképes gépezet. Olyannyira működőképes, hogy egyrészt ez tartja a világrekordot katapultlövésben, másrészről pedig pár éve leégette az egyik partmenti hajóházat egy félresikerült lövésével a megdöbbent várlátogatók szeme láttára.

Az iskola is élőszínészes előadás volt a régi Malomban, minden résztvevőt bevontak az iskolatörténelem felelevenítésébe, pedig olyan sokan voltunk, hogy egy tűt is alig lehetett volna leejteni. Kislányunkat a helytelen tartása miatt fenyítették meg, nekem meg a (természetesen) helytelen spelling miatt lett bottal és szóval verés a jutalmam. Persze, az vesse rám az első követ, aki kapásból le tudja betűzni a Popocatepetl vulkán nevét fejből. Sajnos, a viktoriánus iskola nincs mindig műsoron, pedig nagyon jópofa volt, a fenyítés ellenére is.

A vár és a Dungeon kombinált jegy ára egy napra egy négytagú családnak idén 96 font online előre megvéve, egyébként  132 font. Szóval érdemes előre gondolkodni, főleg mivel itt is van esőgarancia, és a különbségből megvan a shopping meg a helyben vásárolt étel-ital. Mi Merlin Pass-szal látogattuk, úgy ingyenes, de van saját éves bérlete is, ami 35 font fejenként. Minimum 6 font a parkolás, de a bejárathoz közel már 10 font, ez a belépőjegyen felül van.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csizér Márton 2019.06.03. 10:04:31

Tavaly előtt jártam itt. A belépő elég drága, de egyébként csak ajánlani tudom.